Im neuesten Update hat den Scrimmage-Modus für ein Unranked Matchmaking-System ersetzt. Neue Spieler müssen künftig für Prime zahlen.
Valve hat im jüngsten Update, das in der Nacht von Donnerstag auf Freitag veröffentlicht wurde, am Matchmaking-System geschraubt. Die größte Änderung dabei ist, dass der Scrimmage-Modus vollständig abgeschafft wurde und durch “Unranked Matchmaking” ersetzt wurde. “Unranked” zieht zwar bei der Gegnergruppe die Skillgruppen der Spieler mit in Betracht, hat aber keine Auswirkung auf den Rang eines Spielers. Auch gibt keine Einschränkungen für Lobbys mit großen Skill-Unterschieden. Den Unranked-Modus gibt es für den 5vs5-Modus, aber auch für Wingman und Danger Zone.
“Unranked” werden künftig alle Spieler suchen können, egal ob sie den Prime-Status erreicht haben oder nicht. Wer allerdings Ranked spielen möchte muss künftig zuerst den Prime-Status über Steam kaufen. Prime können sich Spieler auch nicht länger im Spiel erspielen, sondern muss gekauft werden. Auch können nur Spieler mit Prime-Status künftig einen Rang, XP oder Drops erhalten.
[NON-PRIME]
– Non-Prime status accounts will no longer earn XP, Ranks, Skill Groups, item drops, or Prime status through play time.
– Non-Prime accounts will not be able to participate in Ranked matches.
– Non-Prime accounts will not be able to activate Bonus Rank XP items and can no longer claim Service Medals.
[UNRANKED MATCHES]
– Introducing Unranked matches for Competitive, Wingman, and Danger Zone game modes.
— While still using skill-based matchmaking, Unranked matches do not affect Skill Group and have no Skill Group party restrictions.
— Non-Prime accounts are restricted to Unranked, whereas Prime accounts may choose between Ranked and Unranked.
— Ranked matches will always be with other Prime players, exclusively, whereas Unranked matches will be created from the mixed pool of Non-Prime players — and Prime players that have chosen to play Unranked.
[VSCRIPT]
– Added “DebugDrawBoxAngles” to draw oriented bounding boxes. Usage: DebugDrawBoxAngles( ent.GetOrigin(), ent.GetBoundingMins(), ent.GetBoundingMaxs(), ent.GetAngles(), r, g, b, a, time);
– Added “GetBoundingMinsOriented” and “GetBoundingMaxsOriented” functions that return the axis-aligned bounding box of an entity taking its current orientation into account.
[MISC]
– Scrimmage has been removed from Competitive matchmaking, and has been replaced by Unranked matchmaking.
– Added Import button to Workshop Workbench that takes a .tga file and generates a .vtf file. If the .tga file name contains “_normal” the generated .vtf file will be compiled with the ‘normal’ flag.